Peter Klapita: Prestup bola odmena za to, ako som ten rok bez florbalu trpel

15.09.2014 21:27

Po ročnej pauze od florbalu hlási Peter Klapita návrat na palubovky. Opúšťa Trenčín a za poriadnu sumičku odchádza do Švajčiarska, kde bude pôsobiť v klube Verbano UHC Gordola. Ako ale sám priznáva, napadli ho aj myšlienky, že s florbalom skončí."Počas toho roku som dosť zatrpkol a bol som často veľmi naštvaný na ľudí, čo mi to zranenie spôsobili. Stále som ale veril, že zlé sa v dobré obráti a že si ešte niekedy zahrám florbal. Po tom som veľmi túžil a aj sa mi to splnilo. Teraz som ako malé dieťa a teším sa z každého tréningu. Nemôžem sa dočkať prvého zápasu v novom pôsobisku!"

Ako je vlastne možné, že po roku bez florbalu príde šanca hrať v krajine helvétskeho kríža?"Verbano postúpilo zo 4.ligy bez jedinej prehry v sezóne do 3.najvyššej ligy a hľadalo posily do kádra. Pripravili týždenný kemp, ktorý komplet hradili. Mňa a Gabriela Merthu z FBC Ostrava si vybrali. Na to celé ma nalákal Honza Holovka, ktorý to riešil cez Aleša Zálesného, ktorý je hrajúci asistent v klube a on vyberal hráčov. Na prvý tréning sa prišlo pozrieť asi 10 sponzorov a hneď sme ich zaujali, zvyšok kempu sa len riešili podmienky prestupu," hovorí skúsený obranca.

V novom pôsobisku sa tak bude mať s kým porozprávať. Okrem spomínaného Gabriela Merthu z FBC Ostrava v tíme pôsobí aj česká florbalová legenda - Aleš Zálesný."Prestup som riešil hlavne s Alešom. To on ma od začiatku lákal, aby som to išiel vyskúšať a on vykomunikoval podmienky s klubom. Jemu jednoducho vďačím za všetko. Je to pán florbalista a prejavil sa aj ako dobrý manažér. Nebyť jeho určite tu teraz nie som. Pôsobí tu v klube už dlhšie a robí tu 80 bodov za sezónu. Keď preto povedal vedeniu, že chce posily, dali mu voľnú ruku aby si ich zohnal."

Švajčiarsko je jedna z top florbalových krajín a to potvrdzuje aj Peter, ktorý nám prezradil aké skvelé podmienky mu klub pripravil."Podmienky sa môžu na slovenské pomery zdať neuveriteľné. Z tých najväčších bonusov by som vytiahol komplet zariadený byt (vlastne celé poschodie v malej vilke), auto a skúter na prepravu, celoročná posilka a regenerácia, letenky, odmeny za postup a samozrejme vybavenie na florbal plus kopu tréningových vecí. Budem tu pôsobiť ako profík, takže nepracujem, dostávam peniaze za florbal," opísal nám sen azda každého florbalistu.

Vyhľadávanie