Peter Klapita: Florbal mi neskutočne chýba!

21.10.2013 14:40

Odchovanec Juventy Žilina a jeden z najlepších slovenských obrancov. Pôsobil vo viacerých slovenských a českých extraligových kluboch a pravidelne reprezentoval Slovensko v drese s dvojkrížom na prsiach. Áno, reč je o Petrovi Klapitovi. Aj vy si hovoríte, že ste o ňom v poslednom čase nepočuli? Tak pozorne čítajte a dozviete sa prečo. 

Ešte pred necelým rokom sa podieľal na historickom úspechu slovenskej reprezentácie na Majstrovstvách sveta. Túto sezónu ale nefiguruje na súpiske žiadneho tímu. Zaujímalo nás teda, čo sa s Petrovou kariérou stalo. Všetko sme sa dozvedeli v rozhovore."Koncom júna mi bolo v Trenčíne spôsobené zranenie, ktoré mi ani neumožňuje túto sezónu hrať florbal. Od tohto incidentu som nedržal hokejku v ruke, je to zatiaľ moja najdlhšia pauza od florbalu a bude pokračovať pravdepodobne až do 30.6.2014, kedy sa mi vyprší zmluva s mojim bývalým klubom. Mám zlomenú kosť na pravej ruke, nanešťastie bolo potrebné ma aj operovať, takže mám na rok v ruke špeciálnu platničku ktorá by mi mala pomôcť k rýchlejšiemu zrasteniu ruky. Nehrám za žiaden tím, pretože sa nestotožňujem s filozofiou môjho bývalého klubu, ku ktorému som zmluvne viazaný. Bližšie informácie poskytovať nemôžem, ale prestúpiť do iného klubu momentálne nejde, snáď až po vypršaní platnej zmluvy," podrobne nám objasnil svoju aktuálnu situáciu.

Slovenský reprezentačný obranca tak má momentálne od florbalu nedobrovoľnú pauzu. Deravá loptička mu chýba, no zárovaň dodáva, že svoju športovú kariéru by chcel znovu našartovať už ale mimo Slovenska."Florbal mi neskutočne chýba! Od 17 rokov som nevynechal ani jeden reprezentačný zraz, na klubovej scéne sa už tiež pohybujem dlhší čas a chcel by som v tom pokračovať aj po tejto vynútenej pauze. Určite už ale nie na Slovensku. O týždeň si idem zahrať s kamošmi univerzitnú florbalovú ligu na intrákoch tak sa teším, že chytím hokejku po štvor-mesačnej pauze." 

Pre Petra je florbal dôležitou súčasťou života, niekedy mal prednosť aj pred štúdiom. To sa ale teraz zmenilo a na prvom mieste je škola."Venujem sa teraz štúdiu na vysokej škole v Ostrave, ktoré som zameškával práve kvôli florbalu. Ako sa hovorí, všetko zlé je na niečo dobré...," kvituje zmenu priorít. 

Vo voľnom čase na svoj obľúbený šport nedá dopustiť, je z neho najvernejší fanúšik sestry Katky."Katka hrá za Vítkovice, tak keď sa dá hecnem ju a podporím, ale ona už je veľké dievča a vie čo robiť. Bojím sa, že za chvíľku toho už bude vedieť o florbale viac ako ja," dodáva na záver rozhovoru s úsmevom. 

Foto: Archív Petra Klapitu

Vyhľadávanie