Lucia Košturiaková: Ten polrok bol pre mňa veľkou skúsenosťou

21.12.2012 15:30

Slovenská reprezentantka Lucia Košturiaková si po pôsobení v českej extralige vyskúšala aj pôsobenie v jednej z florbalových veľmocí. Stala sa vôbec prvou Slovenkou, ktorá hrala vo fínskej najvyššej súťaži. Práve dnes sa jej pôsobenie v klube Koovee Tampere končí."Moje pôsobenie v KooVee v podstate skončilo (dnes ma čaká posledný tréning). Podľa pôvodného plánu mi skončilo štúdium v rámci programu Erasmus a tým pádom sa vraciam študovať späť do Čiech. Čo sa môjho florbalového pôsobenia týka, myslím si, že polrok je naozaj málo na to sa adaptovať v novom tíme navyše v inej krajine, napriek tomu ho hodnotím pozitívne. Od trénerov som dostávala od začiatku veľkú dôveru, čo ma úprimne prekvapilo, 4 body za pol roka je samozrejme nič moc, ale tie skúsenosti sú za nezaplatenie." Na novú krajinu si zvykla rýchlo, lúčenie bolo ťažké."Cítim sa tu dobre aj keď sa už samozrejme teším domov. Ten polrok bol pre mňa veľkou skúsenosťou, baby ma prijali medzi seba a lúčenie bolo ťažšie než som očakávala. Čo sa týka samotnej krajiny, tak som si zvykla celkom rýchlo, aj keď spojenie neustálej tmy a zimy nie je nič príjemné."

Do krajiny tisícich jazier sa dostala Lucka vďaka štúdiu na tamojšej vysokej škole. Dá sa skĺbiť profesionálny florbal so štúdiom?"Myslím si, že áno, samozrejme záleží na štúdiu. Ja študujem fakultu elektrotechnickú a popri škole a florbale som minulý rok ešte stíhala brigádu. Každopádne by ma zaujímala odpoveď napríklad Saši Ferencovej, ktorá popri hraní v Herbadente ešte študuje medicínu, myslím si, že to už je trošku na hrane únosnosti." Za pol roka stihla absolvovať aj kurz fínštiny a tak sa naučila aj nejaké užitočné frázy a slovíčka."Ale tak určite. V škole som dokonca úspešne absolvovala základný kurz fínštiny, takže som schopná Vám porozprávať o svojej rodine a domácich zvieratkách," dodáva s úsmevom. 

Na záver prišla na rad ťažšia otázka, porovnanie českej a fínskej ligy. V čom sú teda najväčšie rozdiely?"V porovnaní s českou ligou je fínska viac vyrovnaná, aj tímy z dna tabuľky potrápia z času na čas lídra. Ďalší rozdiel sú samozrejme podmienky, v KooVee sa o nás staralo okrem trénerov niekoľko ďalších ľudí. Cesty spoločným autobusom a zaistená strava po zápase sú samozrejmosťou, na čo som nebola zvyknutá ani v Herbadente."

Foto: www.kooveesalibandy.fi

Vyhľadávanie