Katarína Klapitová: Bude pekné počuť normálny jazyk

18.07.2013 14:30

O prestupe Katky Klapitovej sa hovorilo už dlhšie, no len pred pár dňami bol prestup potvrdený aj Medzinárodnou florbalovou federáciou. Bývalá hráčka Žiliny si tak v budúcej sezóne oblečie dres českých Vítkovíc."Nejaké nezáväzné ponuky som mala aj z iných tímov, ale musela som sa rozhodnúť aj podľa toho, kam som chcela ísť študovať. Nakoniec u mňa vyhrala ostravská VŠB a tým pádom bolo rozhodnuté. Asi v polke júna ma prijali, tak to už bolo rozhodnuté definitívne. Už to tak vyzerá, že som oficiálne v tíme."

V tíme pôsobí ďalšia slovenská reprezentantka Denisa Ferenčíková, ktorá má tiež podiel na prestupe."Tak trochu mi pomohla určite aj ona, keďže mi o tíme dosť rozprávala a možno ma aj u trénerov trochu poohovárala alebo vyzdvihla. Mne osobne pomohla hlavne po psychickej stránke a hecla ma, nech sa nebojím a podobne. Teším sa veľmi, že tam spolu budeme a je to pre mňa obrovské plus, ale na základe nej som sa nejako extra nerozhodovala." V kabíne tak okrem češtiny bude počuť aj slovenský jazyk."Bude pekné počuť normálny jazyk," dodáva s úsmevom Klapitová.

Šikovná obrankyňa sa bude musieť okrem florbalu sústrediť aj na vysokú školu. Ako bude zvládať toto spojenie?"Chystám sa študovať eurosprávu, čo určite nebude jednoduché, ale mám z toho dobrý pocit a verím si. Neuvažujem o tom ako o probléme."

S novými spoluhráčkami si už stihla aj zahrať na turnaji a zamakať na tréningoch. V čom sú najväčšie rozdiely oproti Slovensku?"Stihla som 2 tréningy letnej prípravy, turnaj Republic cup a tréning pred ním. Nebola som na žiadnych herných ani na taktických tréningoch takže úroveň moc porovnávať nemôžem. Čo som si stihla všimnúť je, že kondične sú na tom určite lepšie ako baby na Slovensku a niektoré sú hrozne rýchle, čo sa na Slovensku až tak nevidí. Cítila som sa tam veľmi fajn, zamakala som si, okukala som sa, trochu aj spoznala baby a mám aj super zážitky, takže som viac ako spokojná a šťastná," uzatvára rozhovor Katka Klapitová.

Foto: IFF

Vyhľadávanie