Filip Žák: Samozrejme mal som záujem opustiť Slovensko a skúsiť niečo iné

02.01.2013 15:55

Filip Žák sa stal ďalším Slovákom v českej najvyššej súťaži. Po pôsobení v tíme niekoľkonásobného slovenského majstra ŠK 1.FBC Trenčín odišiel do českého extraligového klubu FBC Ostrava."Môj prestup sa vôbec nerodil ľahko. Boli tam problémy, ale o tých nechcem hovoriť. Hlavné je, že som sa sem dostal. Samozrejme mal som záujem opustiť Slovensko a skúsiť niečo iné, ťažšie, lepšie, ale bol tam záujem aj z ich strany." V klube pôsobí aj ďalší slovenský reprezentant Dominik Turek, takže Filip bol rád, že bude mať v tíme parťáka."Samozrejme, s Turom sa poznáme už pár rokov a je to skvelý chalan. Som naozaj rád, že ho mám v tíme! Vo voľnom čase spolu zájdeme do obchoďáku na nejaký ten obedík, pokecať a tak." 

Presadiť sa v A tíme vo Fortuna extralige ale vôbec nie je jednoduché."Samozrejme, je ťažšie sa presadiť a získať si miesto v zostave. Predsa len prišiel som do niečoho nového, lepšieho."

Len štyri dni pred Silvestrom zaznamenal v mestskom derby proti Vítkoviciam svoj premiérový gól v českej extralige. Aký to bol pocit?"Pocit to bol nádherný, neopísateľný a padol v mestskom derby s Vítkovicami, takže o to bol ten pocit krajší." Nedalo nám, a tak sme sa Filipa spýtali v čom vidí najväčšie rozdiely medzi českou a slovenskou extraligou."Určite to je rýchlosť, nasadenie, tvrdosť hry. Je to proste iná liga."

Do Ostravy sa vrátil staro-nový tréner Martin Smeták. Ten je známy ako tvrdý tréner vyžadujúci disciplínu. Aký teda naozaj je?"Tak pre mňa je to nový tréner, stretol som sa s ním prvýkrát. Vnímam ho ako trénera, ktorý má rešpekt, skúsenosti, a či je tvrdý? Na tréningu vyžaduje 100% prístup a nasadenie. Pokiaľ tak nie je, samozrejme sa mu to nepáči, takže pokiaľ makáme tak je všetko v poriadku. Jeho štýl trénovania mi vyhovuje, tréningy sú rýchle, dynamické, bavia nás všetkých a to je hlavné."

V závere nášho rozhovoru sme sa ešte vrátili k Majstrovstvám sveta, na ktorých naši reprezentanti vybojovali historické umiestnenie."Vnímam to ako neskutočne veľkú skúsenosť z ktorej budem dúfam ťažiť čo najskôr a najviac. Bol to zážitok na celý život. Som rád, že som tam mohol byť a mohol pomôcť chalanom k super výsledku pre slovenský florbal," uzatvára Filip.

Foto: www.fbcostrava.cz

Vyhľadávanie