Filip Rajnec: Odmietnutie u FBC Ostrava ma ešte viac namotivovalo

17.10.2012 16:44

Odchovanec ATU Košice Filip Rajnec si to namieril na vysokú školu do Ostravy. Popri škole nechcel zanevrieť ani na florbal. Skúsil sa presadiť v tíme FBC Ostrava, tam ale o jeho služby nemali záujem. Nakoniec tak zakotvil v extraligovom tíme Torpedo Havířov.

Ako si sa dostal do havířovského Torpeda? Mal si aj iné vyrianty?

Tesne pred týmto letom som sa zúčastnil na jednom florbalovom turnaji, kde som mal česť zahrať si bok po boku s Jiřím Juhaňákom. Vedel som, že hrá za Torpedo Havířov, tak som sa mu ozval, či mi môže poskytnúť kontakt na niekoho kompetentného. Vďaka nemu som sa skontaktoval s Ivom Jochmanom a dohodol sa, že prídem to skúsiť na tréning. Prišiel som a vyšlo to. (smiech) Skúsil som to u FBC Ostrava, kde som trénoval dva týždne. Po tomto časovom období mi bolo povedané, že nie som potrebný. Tieto slová ma neodradili od hrania florbalu. Malo to presne opačný efekt. Motivovali ma, aby som na sebe pracoval ešte tvrdšie a dokázal, že na to mám. Teraz som šťastný, že sa tak stalo a dostal som sa do klubu Torpedo Havířov.

S tímom si už absolvoval niekoľko tréningov. Akú majú kvalitu?

Áno, zúčastnil som už niekoľkých tréningov. Kvalita tréningov je na veľmi vysokej úrovni. Počas tréningu nie je jediné "hluché" miesto. Tréneri si to veľmi pekne pripravujú a majú všetko premyslené. Ďalšia vec, čo sa m veľmi páči je komunikácia medzi hráčmi a trénermi. Hráči sú na tréningoch disciplinovaní, koncentrovaní a odhodlaní dať do tréningu všetko aj vďaka trénerom, ktorí majú prirodzenú autoritu. Nejako tak som si predstavoval tréningy klubov českej extraligy.

Mohol by si to nejako zrovnať so slovenským florbalom?

Keď porovnám slovenský a český florbal, tak určite tam nájdem nemalé rozdiely. Či už po taktickej stránke je slovenská extraliga na nižšej úrovni, tak herne detto. Tempo je rýchlejšie, hra tvrdšia, nahrávky presnejšie a zakončenia efektívnejšie. Hodnotím okom diváka, pretože som ešte nemal šancu to okúsiť ako hráč. Ale kvalita je každopádne lepšia. Čomu sa ani veľmi nečudujem, pretože na Slovensku nie sú také vhodné podmienky ako v Česku. Ale verím, že v blízkej budúcnosti sa do slovenskej extraligy angažujú aj nejakí tí sponzori a o niekoľko rokov budú tímy slovenskej extraligy schopné konkurovať tým českým.

Sledoval si aj nejaké zápasy Torpeda?

Mal som tú možnosť zúčastniť sa zápasu s Vítkovicami ako divák. Myslím si, že sme väčšinu zápasu boli vyrovnaný súper, akurát  v koncovke sme boli o čosi slabší. Škoda možno kúsok zbytočných gólov na konci druhej a na začiatku tretej tretiny, kde sa lámal zápas. Mal som pocit, že po týchto góloch to veľa hráčov vzdalo a už len dohralo stretnutie, čo ma kúsok zarazilo, pretože do konca zápasu ostávala takmer ešte celá tretina, v ktorej sa mohlo hocičo udiať. Treba si uvedomiť, že zápas konči až posledným hvizdom rozhodcu a dovtedy treba dať do toho všetko.

Tím Torpeda je tento rok dosť nabitý. Kostra tímu sa oproti minulému roku veľmi nezmenila, naopak o miesto bojuje veľa mladých chalanov...

Súhlasím, káder je veľmi nabitý a taktiež aj zatiaľ nehrajúci hráči sú veľmi kvalitní, čo považujem za veľké pozitívum, pretože každý chce dostať šancu a na tréningoch si za tým tvrdo ide. Konkurencia na tréningoch posúva hráčov ďalej a je určite potrebná pre ďalšie napredovanie klubu. Šance mám rovnaké ako každý iní. Je iba na danom jednotlivcovi, či tu šancu premení. V prvom rade však treba chcieť a niečo pre to urobiť. Ja sa snažím na každom tréningu ako len viem, aby som tu šancu premenil a dostal sa do základu tímu.

Foto: Marek Onderko

Rozhovor: www.torpedohavirov.cz

Vyhľadávanie