Dominik Turek: V Ostrave som spokojný

04.10.2012 16:50

Pred novou sezónou odišiel Dominik Turek zo svojho doterajšieho pôsobiska ATU Košice do českého tímu FBC Ostrava. Stal sa tak prvým slovenským brankárom v českej najvyššej súťaži. Dominikova aklimatizácia prebehla v poriadku a v Ostrave je zatiaľ spokojný."Aklimatizoval som sa veľmi dobre, keďže klub mi ponúkol byt a Ostrava nie je až také veľké mesto, takže sa tu nestratím. Som tu spokojný."

Popri florbale ale študuje aj na vysokej škole, preto nás zaujímalo ako sa dá skĺbiť škola s florbalom na vysokej úrovni."Školu mám každý deň od rána až do poobedia, tréningy mám večer, takže všetko stíham."

Keďže Dominik je vôbec prvým slovenským brankárom vo Fortuna extralige môže porovnať úroveň brankárov u nás a v Česku. Ako hovorí, všetko je to o postoji a tvrdom tréningu."U nás sú brankári veľmi kvalitní. Myslím si, že viacero z nich keby máklo a keby dali trošku nabok školu tak by sa sem dostali. Čo sa týka českých brankárov sú úplne na inej úrovni, makajú na sebe a veľmi to vidno." Aj samotný Turo priznáva, že od svojho skúsenejšieho brankárskeho kolegu sa má čo učiť."Honza Chrast je veľmi skúsený gólman, to ja sa od neho mám čo učiť."

Len nedávno sa v mestskom derby stretli FBC Ostrava a 1.SC Vítkovice. Keďže za Vítkovice hrá ďalší Slovák Lukáš Řezanina, očakával sa aj malý slovenský súboj. Dominik ale nakoniec do hry nezasiahol."V Ostrave som nový, takže som si myslel, že nebudem chytať. Keďže išlo v Ostrave o derby tak tréner tam postavil to najlepšie čo mal." Aj keď si proti svojmu bývalému spoluhráčovi nezachytal, hneď na druhý deň zažil premiéru v bránke Ostravy. V 5.kole Pohára Českej poisťovne zvíťazila Ostrava tesne 5:4 nad treťoligovým FbC Frýdek-Místek."Premiéra bola super keďže to bol môj prvý zápas. Zachytal som si kvalitne, ale hrali sme veľmi zlý zápas. Nakoniec som ale rád, že sme vyhrali," uzatvára rozhovor Dominik Turek. 

Foto: Ján Csillag

Vyhľadávanie