Dodo Velčický: Nemusíme vyhrať všetko, stačí ak budeme prví

13.09.2012 16:10

Klub VŠK FTVŠ Hurikán Bratislava povedie do novej sezóny 2012/2013 nový tréner. Po odchode Mareka Marušinca do Čiech prevzdal pozíciu trénera dlhoročný kapitán vysokoškolákov Dodo Velčický. Pred začiatkom sezóny sme tak vyspovedali nového hrajúceho trénera.

Cez víkend si absolvoval reprezentačný turnaj v Pardubiciach. Ako hodnotíš túto skúsenosť?

Som rád, že som si  po dlhom čase mohol opäť zahrať proti svetovej špičke. Naše družstvo potrebuje práve takéto zápasy. Tréner mal možnosť vidieť viacero hráčov priamo v akcii a my sme získali ďalšie skúsenosti.

Ako si prijal rolu trénera v Hurikáne a ako ťa prijali ostatní chalani?

Všeobecne sa očakávalo, že po odchode Mareka Marušinca družstvo prevezmem ja, keďže som pri Marekovej neprítomnosti viedol tréningy aj zápasy. Ale priznávam, že po minulej sezóne som bol mierne frustrovaný a moc sa mi do toho nechcelo. No počas leta som si od florbalu trocha oddýchol a načerpal energiu na novú sezónu. Moje rozhodnutie vo veľkej miere ovplyvnilo najmä to, že vedenie a aj samotní hráči pristúpili na moje pravidlá a podmienky, za ktorých som ochotný Hurikán trénovať. Po príchode nových posíl moja chuť vzrástla ešte viac a beriem to ako veľkú výzvu.

Dokážeš skĺbiť rolu trénera, hráča a aj reprezentanta?

V podstate v tejto situácií som už niekoľko rokov, ale v menšej miere. Mal som možnosť sledovať Mareka Marušinca ako hrajúceho trénera, čo mi dáva istú výhodu. Môžem čerpať z jeho úspechov a zároveň sa poučiť z jeho chýb. Viem, že to bude náročná úloha ale som s ňou plne stotožnený. Ja verím, že mi v tom pomôžu aj ostatní spoluhráči svojím prístupom a celé mi to trochu uľahčia.  

Čo je najťažšie na roli hrajúceho trénera?

Sledovať našu hru, hru súpera, vedieť reagovať na vzniknuté situácie a zároveň sa sústrediť na svoj vlastný výkon.

V čom je naopak výhoda hrajúceho trénera oproti klasickému trénerovi?

Viem sa lepšie vcítiť do pozície ostatných hráčov. Viem lepšie zistiť na čo majú, na čo nie a čo môžem od nich očakávať. A ak budem chcieť zaviesť nejaké nové prvky, môžem si ich sám odskúšať skôr a zistiť, či sa dajú alebo nedajú implementovať do hry.

Z minuloročného kádru odišli viacerí hráči, no pred sezónou ste podpísali nových hráčov a do tímu sa po ročnej pauze vracia aj dvojica Vlášek-Abík. Si so zložením mužstva spokojný?

V tomto momente som už spokojný a pravdupovediac aj milo prekvapený, že sa nám podarilo skompletizovať káder do tejto podoby. Verím, že konkurencia, ktorá v tíme vzrástla, bude mať pozitívny efekt na tréningový proces a aj samotnú hru. Bol by som rád, keby sa to prejavilo nie len na výsledkoch, ale aj na vnútornej sile kolektívu, že vytvoríme dobrú a úspešnú partiu.

S akými ambíciami ide Hurikán do sezóny 2012/2013?

Odpoviem ako vždy na podobnú otázku: "nemusíme vyhrať všetko, stačí ak budeme prví".

Dodo (v červenom) v akcii proti Švajčiarsku

Foto: www.staropramencup.cz

Vyhľadávanie