Katarína Klapitová: Som veľmi pyšná na to, že som súčasťou Vítkovíc

09.10.2014 12:15

Ženy 1.SC Vítkovice sa na Champions Cup-e 2014 tešili z veľkého úspechu, keď si uchmatli skvelé druhé miesto. Po návrate zo švajčiarskeho Zürichu sme vyspovedali Katarínu Klapitovú, jednu zo slovenských reprezentantiek v tíme. Okrem nej sa z úspechu tešili aj Denisa Ferenčíková a Michaela Šponiarová.

Pred turnajom si nikto z tímu nedovolil nahlas hovoriť o finálovom zápase. Strieborné medaile tak poriadne prekonali očakávania."Myslím, že cieľ sme prekonali. O finále nahlas nikto nehovoril. Povedali sme si ale, že keď sme sa dostali už do semifinále, tak prečo by sme nešli ešte ďalej a dostali sa tam, kde z Česka pred nami nikto nebol. A navyše, nechceli sme skončiť pri jednom víťaznom zápase po 8 mesačnej drine v lige!" 

Aj keď samozrejme v prvých chvíľach cítili sklamanie po prehre vo finále, nakoniec samozrejme prišla veľká radosť zo skvelého druhého miesta."Takto s odstupom pár dní, keď už prebolela prehra vo finále to vidím len ako historický úspech, ktorý ešte nikto pred nami nedokázal. Som veľmi pyšná na to, že som súčasťou Vítkovíc," hovorí hrdo Katarína. Aj keď jedným dychom dodáva, že so svojimi výkonmi na turnaji nebola úplne spokojná."Mňa osobne turnaj nezastihol v najlepšej forme. Mala som zdravotné problémy, či už angínu, zapálené hrdlo ale aj dlhodobý zápal okostice v obidvoch nohách a vlastne aj dlhodobú neschopnosť hrať normálne. Mám na viac, ale nedokázala som to ukázať. Aj keď nejaké Švédky som zhodila za mantinel a to je pocit na nezaplatenie! V prvej 5-ke nehrám pravidelne, bola som v nej dva zápasy. Moje výkony ale neboli presvedčivé, tak som vo finále nastúpila s Deniskou v 3 lajne v obrane," dodáva s úsmevom

Cesta do finále samozrejme nebola vôbec jednoduchá. Ako nám prezradila slovenská reprezentantka, švédske tímy sú naďalej tie najlepšie."Švédsko je niekde úplne inde. Fallun doslova rozdrtil fínskeho majstra 12:0! Ich zápas mal podobný priebeh ako náš, keď až v poslednej tretine dostali 7-8 gólov. So Švédmi sa dá istú dobu držať krok, ale príde prvá chyba z našej strany a oni ju potrestajú gólom. Zahrali sme  výborné 2 tretiny, ale v tretej sa naša hra viac otvorila, pozmenili sa zostavy a začali sme robiť viac chýb. V oboch zápasoch sa nedala prehra ovplyvniť aj keby sme hrali bez jedinej chyby. Čo sa dalo ovplyvniť bol výsledný počet gólov, ktoré sme dali a dostali ako tím. Napriek všetkému verím v to, že príde deň, kedy reprezentácia Česka, či už ženy alebo muži porazia Švédsko a potom sa to aj na tej klubovej úrovni zvládne."

Vítkovice teraz čaká dlhá sezóna v českej ženskej extralige. Po úspešnej medzinárodnej skúsenosti sú rozhodne opäť silnejšie a pomýšľajú na titul."Je to skúsenosť, ktorú má v českej extralige okrem nás len jeden tím. Ukázalo nám to nedostatky, ktoré by sme v lige nikdy neodhalili, ale aj skutočnosti s ktorými sa dajú vyhrávať zápasy. Bola to pre nás jedna veľká škola florbalu, ktorá sa dúfam stane aj odrazovým mostíkom do play off, a neskôr možno aj do Superfinále," uzatvára rozhovor slovenská obrankyňa.

Katarína Klapitová (s ružovou čelenkou) v akcii na Champions Cup-e 2014

Foto: Michael Peter

Vyhľadávanie